Prace interwencyjne (I nabór)

Print Drukuj

Przyjmowanie wniosków o zorganizowanie prac interwencyjnych rozpoczyna się 16 stycznia 2023 r. i kończy 31 stycznia 2023 r. Pracodawcy mogą składać wnioski, jeśli zatrudniają osoby przez co najmniej 9 miesięcy na pełny etat oraz oferują zatrudnienie na co najmniej 4 miesiące w ramach umowy o pracę, zarówno w pełnym, jak i niepełnym wymiarze. Refundacja kosztów wynagrodzenia wynosi 1.304,10 zł miesięcznie, a okres refundacji trwa 6 miesięcy. Prace interwencyjne organizowane są na zasadach wynikających z przepisów dotyczących pomocy de minimis, zgodnych z unijnymi regulacjami.

Szczegółowe informacje oraz wzory wniosków dostępne są na stronie internetowej urzędów. Wnioski należy składać osobiście lub przesyłać korespondencyjnie, liczy się data wpływu. W przypadku dużego zainteresowania wniosków, decydująca będzie kolejność ich złożenia.

Informacje o wybranych załącznikach

  • Wniosek o zorganizowanie prac interwencyjnych 2023.doc:

    Załącznik zawiera formularz wniosku o zorganizowanie prac interwencyjnych zgodnie z przepisami prawa pracy oraz regulaminami refundacji kosztów zatrudnienia osób bezrobotnych. Kluczowym punktem jest zobowiązanie wnioskodawcy do zatrudnienia skierowanych osób na określony czas oraz przestrzegania przepisów dotyczących ubezpieczeń społecznych i ochrony danych osobowych.

  • (22)Załącznik Nr 10.pdf:

    Załącznik dotyczy formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, regulowanego przepisami prawa. Kluczowym punktem jest konieczność dostarczenia szczegółowych danych o podmiotach oraz ich sytuacji finansowej w celu uzyskania wsparcia finansowego.

  • (17)Załącznik Nr 11 ROLNICTWO.pdf:

    Załącznik Nr 11 zawiera formularz informacji, który musi być przedstawiony przez wnioskodawcę w kontekście ubiegania się o pomoc w sektorze rolnym i rybołówstwa. Kluczową informacją jest konieczność podania szczegółów dotyczących otrzymanej pomocy publicznej oraz danych wnioskodawcy, co umożliwia ocenę zasadności przyznania nowych dotacji.

  • Zgłoszenie krajowej oferty pracy - 2023.pdf:

    Załącznik dotyczy zgłoszenia krajowej oferty pracy, zawierając informacje o pracodawcy oraz wymagania dotyczące kandydatów. Kluczowym punktem jest konieczność spełnienia wymogów dotyczących równego traktowania oraz zasady, że oferta pracy nie może zawierać dyskryminujących oczekiwań wobec przyszłych pracowników.

Pełne treści załączników znajdziesz w artykule.

INFORMACJA
o możliwości składania wniosków o
zorganizowanie prac interwencyjnych
(I nabór)
 
        Informujemy, iż od dnia 16 stycznia 2023r. do dnia 31 stycznia 2023r. przyjmowane będą wnioski o zorganizowanie prac interwencyjnych.
 
Zasady organizacji prac interwencyjnych:
  1. Wnioski mogą składać pracodawcy lub przedsiębiorcy, którzy po 9 miesięcznym okresie zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy, deklarują zatrudnienie na okres co najmniej 4 miesięcy w ramach umowy o pracę, tj.:
- w pełnym wymiarze czasu pracy,
- w niepełnym wymiarze czasu pracy (nie mniejszym niż ½ etatu).
  1. Okres refundacji - 6 miesięcy.
  2. Wysokość refundacji
Pracodawca lub przedsiębiorca zatrudnia osobę bezrobotną w pełnym wymiarze czasu pracy. Urząd Pracy zwraca pracodawcy lub przedsiębiorcy organizującemu prace interwencyjne część kosztów wynagrodzenia zatrudnionego bezrobotnego w wysokości 1.304,10 zł za pełny miesiąc oraz składkę na ubezpieczenie społeczne od refundowanego wynagrodzenia.
 
Organizacja prac interwencyjnych u beneficjenta pomocy
 
        W przypadku pracodawców i przedsiębiorców będących jednocześnie beneficjentami pomocy (beneficjentem pomocy jest podmiot prowadzący działalność gospodarczą, bez względu na formę organizacyjno - prawną oraz sposób finansowania, który otrzymał pomoc publiczną) – prace interwencyjne będą organizowane w oparciu o przepisy dotyczące udzielania pomocy de minimis wynikające z:
- ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2021r. poz. 743 z późń. zm.),
- rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1),
- rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 9),
- rozporządzenia Komisji (UE) nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy  
de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury (Dz. Urz. UE L 190 z 28.06.2014, str. 45)
 
Szczegółowe informacje o zasadach organizacji prac interwencyjnych oraz wzory wniosków dostępne są na  stronie internetowej  bialapodlaska.praca.gov.pl oraz w siedzibach  urzędu: w Białej Podlaskiej - tel. 83 341 65 14, Międzyrzecu Podlaskim – tel. 83 341 66 33 i Terespolu – tel. 83 341 66 56.
 
Kompletne i prawidłowo sporządzone wnioski należy przesyłać korespondencyjnie (liczy się data wpływu wniosku do urzędu) albo złożyć do skrzynki korespondencyjnej lub osobiście w:
- Powiatowym Urzędzie Pracy w Białej Podlaskiej,  ul. Brzeska 101,  tel. 83 341 65 14 (pokój nr 2),
- Oddziale Zamiejscowym Ewidencji i Rynku Pracy w Międzyrzecu Podlaskim, ul. Czysta 25, tel. 83 341 66 33 (pokój nr 15).
 
UWAGA: W przypadku  dużego zainteresowania organizacją prac interwencyjnych przy rozpatrzeniu wniosków będzie decydowała  kolejność ich wpływu  do  urzędu.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu