INFORMACJA
o możliwości składania wniosków o
zorganizowanie prac interwencyjnych
(I nabór)
o możliwości składania wniosków o
zorganizowanie prac interwencyjnych
(I nabór)
Informujemy, iż od dnia 20 stycznia 2025r. do dnia 24 stycznia 2025r. przyjmowane będą wnioski o zorganizowanie prac interwencyjnych.
Zasady organizacji prac interwencyjnych:
1. Wnioski mogą składać pracodawcy lub przedsiębiorcy, którzy po 9 miesięcznym okresie zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy, deklarują zatrudnienie na okres co najmniej 4 miesięcy w ramach umowy o pracę, tj.:
- w pełnym wymiarze czasu pracy,
- w niepełnym wymiarze czasu pracy (nie mniejszym niż ½ etatu).
2. Okres refundacji - 6 miesięcy.
3. Wysokość refundacji
Pracodawca lub przedsiębiorca zatrudnia osobę bezrobotną w pełnym wymiarze czasu pracy. Urząd Pracy zwraca pracodawcy lub przedsiębiorcy organizującemu prace interwencyjne część kosztów wynagrodzenia zatrudnionego bezrobotnego w wysokości 1.662,00 zł za pełny miesiąc oraz składkę na ubezpieczenie społeczne od refundowanego wynagrodzenia.
Organizacja prac interwencyjnych u beneficjenta pomocy
W przypadku pracodawców i przedsiębiorców będących jednocześnie beneficjentami pomocy (beneficjentem pomocy jest podmiot prowadzący działalność gospodarczą, bez względu na formę organizacyjno - prawną oraz sposób finansowania, który otrzymał pomoc publiczną) – prace interwencyjne będą organizowane w oparciu o przepisy dotyczące udzielania pomocy de minimis wynikające z:
- ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2023r. poz.702 z późn.zm.),
- rozporządzenia Komisji (UE) nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L, 2023/2831 z 15.12.2023),
- rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 9 z późń.zm.),
- rozporządzenia Komisji (UE) nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury (Dz. Urz. UE L 190 z 28.06.2014, str. 45 z późń.zm.)
Przy rozpatrywaniu wniosków będzie uwzględniane wywiązywanie się z wcześniej zawartej umowy w zakresie zatrudnienia osób bezrobotnych (pracodawcy lub przedsiębiorcy, którzy nie wywiązali się z wcześniej zawartych umów w zakresie aktywizacji osób bezrobotnych, będą mogli ubiegać się o zorganizowanie prac interwencyjnych po 12 miesiącach, licząc od dnia niewywiązania się z umowy).
Szczegółowe informacje o zasadach organizacji prac interwencyjnych oraz wzory wniosków dostępne są na stronie internetowej bialapodlaska.praca.gov.pl oraz w siedzibach urzędu: w Białej Podlaskiej - tel. 83 341 65 14, Międzyrzecu Podlaskim – tel. 83 341 66 33 i Terespolu – tel. 83 341 66 56.
Kompletne i prawidłowo sporządzone wnioski należy przesyłać korespondencyjnie (liczy się data wpływu wniosku do urzędu) albo złożyć do skrzynki korespondencyjnej lub osobiście w:
- Powiatowym Urzędzie Pracy w Białej Podlaskiej ul. Brzeska 101, tel. 83 341 65 14(pokój nr 2),
- Oddziale Zamiejscowym Ewidencji i Rynku Pracy w Międzyrzecu Podlaskim, ul. Czysta 25, tel. 83 341 66 33 (pokój nr 15).
UWAGA: W przypadku dużego zainteresowania organizacją prac interwencyjnych przy rozpatrzeniu wniosków będzie decydowała kolejność ich wpływu do urzędu.