Wydawca treści

Nabór wniosków dotyczących dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych lub podmiotów

Print Drukuj
Nabór wniosków dotyczących dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia  24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
 
Informujemy, iż od dnia 11.05.2020r. do dnia 25.05.2020r. przyjmowane będą wnioski  o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych  wynagrodzeń składek  na ubezpieczenie społeczne dla  organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia  24 kwietnia 2003r. o działalności  pożytku publicznego i o wolontariacie przyznawanych  na podstawie art. 15zze ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach  związanych z zapobieganiem  przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.  
  1. Wniosek  wraz z załącznikami  i umową należy złożyć w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru wniosków tj. do dnia 25.05.2020r.
  2. Warunkiem  uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku przychodów z działalności statutowej.
  3. Organizacja pozarządowa może mieć przyznane dofinansowanie na okres nie dłuższy niż 3 miesiące od miesiąca złożenia wniosku. Po  otrzymaniu  dofinansowania  będzie obowiązana do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych umową przez okres, na który otrzymała dofinansowanie.
 
Aby uzyskać  dofinansowanie organizacja pozarządowa powinna złożyć :
  • Wniosek o  udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń  pracowników  oraz należnych  od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności  statutowej  w następstwie wystąpienia COVID-19,
  • Załącznik Nr 1 do wniosku - Formularz informacji  przedstawianych przy ubieganiu   się o pomoc rekompensującą negatywne  konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19,
  • Załącznik Nr 2  do wniosku – umowa o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń  składek na ubezpieczenie społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności  statutowej  w następstwie wystąpienia COVID-19,
  • Załącznik nr 3 do wniosku – Wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń.Załącznik Nr 3 zawiera  trzy kalkulatory:
    - kalkulator spadku obrotów,
    - kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczących umów o pracę,
    - kalkulator  dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczących umów innych niż umowa o pracę np. umowa zlecenia.
Dokumenty należy składać do urzędu pracy terytorialnie właściwego ze względu na siedzibę organizacji pozarządowej:
  1. wyłącznie w postaci elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl  po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym,
  2. tylko w wyjątkowej sytuacji dopuszcza się w postaci papierowej w godzinach pracy urzędu 7:30 – 15:30 do skrzynki korespondencyjnej w:
    -  Powiatowym Urzędzie Pracy w Białej Podlaskiej  ul. Brzeska 101,  tel. 83 341 65 20,
    -  Oddziale Zamiejscowym  Ewidencji i Rynku Pracy w Międzyrzecu Podlaskim ul. Czysta 25,  tel. 83 341 66 32.
 
Kompletne wnioski będą  rozpatrywane zgodnie z kolejnością  wpływu  do momentu  wyczerpania środków publicznych.
Powiatowy Urząd Pracy zastrzega sobie możliwość weryfikacji informacji zawartych we wniosku.
Informacje o publikacji dokumentu


Menu nawigacji