e-Doręczenia

Print Drukuj

e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego, umożliwiający bezpieczne doręczenia dla podmiotów publicznych, obywateli oraz firm. Usługa ta ma pełną moc prawną i jest równoważna tradycyjnym przesyłkom poleconym. W przyszłości wszystkie podmioty publiczne oraz przedsiębiorcy będą zobowiązani do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych.

Wdrażanie e-Doręczeń opiera się na regulacjach unijnych, w tym rozporządzeniu eIDAS oraz krajowej ustawie o doręczeniach elektronicznych. Obowiązek korzystania z e-Doręczeń dotyczy podmiotów publicznych oraz firm zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym i Centralnej Ewidencji i Działalności Gospodarczej. Wprowadzenie e-Doręczeń ma na celu usprawnienie procesu doręczeń i zwiększenie ich bezpieczeństwa.

Skrzynka elektronicznych doręczeń e-Doręczenia -
AE:PL-62601-94419-UJUHT-20

 

Informacje o e-Doręczeniach

To elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, obywatele i firmy mogą korzystać z wygodnych i bezpiecznych doręczeń elektronicznych. Są one równoważne prawnie tradycyjnej przesyłce poleconej za potwierdzeniem odbioru.
Docelowo wszystkie podmioty publiczne, przedsiębiorcy i zawody zaufania publicznego będą miały obowiązek mieć adres do doręczeń elektronicznych i prowadzić korespondencję za pośrednictwem e-Doręczeń.

Podstawą prawną działania rejestrowanego doręczenia elektronicznego są: rozporządzenie UE eIDAS i ustawa o doręczeniach elektronicznych UoDE.
 

Kogo dotyczy obowiązek korzystania z e-Doręczeń

Obowiązek korzystania z e-Doręczeń będzie dotyczył wszystkich podmiotów publicznych oraz firm rejestrowanych w KRS i CEiDG.

WEJDŹ NA STRONĘ ELEKTRONICZNYCH DORĘCZEŃ
Informacje o publikacji dokumentu