Wydawca treści

Nabór wniosków dotyczących dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

Print Drukuj
Nabór wniosków dotyczących dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia  24 kwietnia 2003r. o działalności  pożytku publicznego i o wolontariacie

      Informujemy, iż od dnia 27.06.2020r.  przyjmowane będą wnioski  o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych  wynagrodzeń składek  na ubezpieczenie społeczne dla  organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia  24 kwietnia 2003r. o działalności  pożytku publicznego i o wolontariacie przyznawanych  na podstawie art. 15zze ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach  związanych z zapobieganiem  przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. 
 
  1. Warunkiem  uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku przychodów z działalności statutowej.
  2. Organizacja pozarządowa może mieć przyznane dofinansowanie na okres nie dłuższy niż 3 miesiące od miesiąca złożenia wniosku. Po  otrzymaniu  dofinansowania  będzie obowiązana do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych umową przez okres, na który otrzymała dofinansowanie.
 
Aby uzyskać  dofinansowanie organizacja pozarządowa powinna złożyć :
  • Wniosek o  udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń  pracowników  oraz należnych  od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności  statutowej  w następstwie wystąpienia COVID-19,
  • Załącznik Nr 1  do wniosku – umowa o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń  składek na ubezpieczenie społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności  statutowej  w następstwie wystąpienia COVID-19,
  • Załącznik nr 2 do wniosku – Wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń.
    Załącznik Nr 2 zawiera  trzy kalkulatory:
    - kalkulator spadku obrotów,
    - kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczących umów o pracę,
    - kalkulator  dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczących umów innych niż umowa o pracę np. umowa zlecenia.
 
Szczegółowe informacje oraz wzory dokumentów  dostępne są na stronie Powiatowego Urzędu Pracy https://bialapodlaska.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zze-organizacje
 
Dokumenty należy składać do urzędu pracy terytorialnie właściwego ze względu na siedzibę organizacji pozarządowej:
  1. wyłącznie w postaci elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl  po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym,
  2. tylko w wyjątkowej sytuacji dopuszcza się w postaci papierowej w godzinach pracy urzędu 7:30 – 15:30 do skrzynki korespondencyjnej w:
    - Powiatowym Urzędzie Pracy w Białej Podlaskiej  ul. Brzeska 101,  tel. 83 341 65 20,
    - Oddziale Zamiejscowym  Ewidencji i Rynku Pracy w Międzyrzecu Podlaskim ul. Czysta 25,  tel. 83 341 66 32.
 
WAŻNE! Do wniosku składanego w formie papierowej  powinna być dołączona  podpisana przez wnioskodawcę umowa w dwóch egzemplarzach.
 
       Kompletne wnioski będą  rozpatrywane zgodnie z kolejnością  wpływu  do momentu  wyczerpania środków publicznych.
       Powiatowy Urząd Pracy zastrzega sobie możliwość weryfikacji informacji zawartych we wniosku.
Informacje o publikacji dokumentu


Menu nawigacji