Wydawca treści

Print Drukuj

Nabór wniosków dotyczących dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych składek na ubezpieczenia społeczne dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorców

Nabór wniosków dotyczących dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych składek na ubezpieczenia społeczne dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorców
 
      Informujemy, iż od dnia 27.06.2020r. przyjmowane będą wnioski  o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych  wynagrodzeń składek  na ubezpieczenie społeczne dla mikro-, małych i średnich  przedsiębiorców przyznawanych  na podstawie art. 15zzb ustawy z dnia 2 marca 2020r.  o szczególnych rozwiązaniach  związanych z zapobieganiem  przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. 
 
  1. Warunkiem  uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży  towarów lub usług w ujęciu  ilościowym lub wartościowym.
  2. Przedsiębiorca może mieć przyznane dofinansowanie na okres nie dłuższy niż 3 miesiące od miesiąca złożenia wniosku. Po  otrzymaniu  dofinansowania przedsiębiorca będzie obowiązany  do utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych umową przez okres, na który otrzymał dofinansowanie.
 
Aby uzyskać  dofinansowanie przedsiębiorca powinien złożyć :
  • Wniosek o  udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń  pracowników  dla mikroprzedsiębiorców, małych i  średnich przedsiębiorców w przypadku  spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19,
  • Załącznik Nr 1 do wniosku - Formularz informacji  przedstawianych przy ubieganiu   się o pomoc rekompensującą negatywne  konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19,
  • Załącznik nr 2 do wniosku – Wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń.
    Załącznik Nr 2 zawiera  trzy kalkulatory:
    - kalkulator spadku obrotów,
    - kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczących umów o pracę,
    - kalkulator  dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczących umów innych niż umowa o pracę np. umowa zlecenia.
 
Szczegółowe informacje oraz wzory dokumentów  dostępne są na stronie Powiatowego Urzędu Pracy https://bialapodlaska.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zzb-wynagrodzenia
 
Dokumenty należy składać do urzędu pracy terytorialnie właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy:
  1. wyłącznie w postaci elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl  po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym,
  2. tylko w wyjątkowej sytuacji dopuszcza się w postaci papierowej w godzinach pracy urzędu 7:30 – 15:30 do skrzynki korespondencyjnej w:
    - Powiatowym Urzędzie Pracy w Białej Podlaskiej  ul. Brzeska 101,  tel. 83 341 65 20,
    - Oddziale Zamiejscowym  Ewidencji i Rynku Pracy w Międzyrzecu Podlaskim ul. Czysta 25,  tel. 83 341 66 32.
WAŻNE! Do wniosku składanego w formie papierowej  powinna być dołączona  podpisana przez wnioskodawcę umowa w dwóch egzemplarzach.
 
      Kompletne wnioski będą  rozpatrywane zgodnie z kolejnością  wpływu  do momentu  wyczerpania środków publicznych.
      Powiatowy Urząd Pracy zastrzega sobie możliwość weryfikacji informacji zawartych we wniosku.
 
Informacje o publikacji dokumentu


Menu nawigacji