Wydawca treści

Prace interwencyjne

Print Drukuj

INFORMACJA
 o możliwości składania wniosków o 
zorganizowanie prac interwencyjnych (art. 51 ustawy)
dla osób  bezrobotnych po 30 roku życia
(I nabór - RPO)

Informujemy, iż od dnia 22.02.2018r. do dnia 01.03.2018r. przyjmowane są wnioski o zorganizowanie prac interwencyjnych.

Zasady organizacji prac interwencyjnych:
1. Wnioski mogą składać pracodawcy lub przedsiębiorcy, którzy po 9 miesięcznym okresie zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy, deklarują zatrudnienie na okres co najmniej 4 miesięcy w ramach  umowy o pracę, tj.:
      - w pełnym wymiarze czasu pracy,
      - w niepełnym wymiarze czasu pracy (nie mniejszym niż ½ etatu).
2. Okres refundacji - 6 miesięcy.
3. Wysokość refundacji
Pracodawca lub przedsiębiorca zatrudnia osobę bezrobotną w pełnym wymiarze czasu pracy. Urząd pracy zwraca pracodawcy lub przedsiębiorcy organizującemu prace interwencyjne część kosztów wynagrodzenia zatrudnionego bezrobotnego w wysokości 831,10 zł za pełny miesiąc oraz składkę na ubezpieczenie społeczne od refundowanego wynagrodzenia.
4. Na prace interwencyjne mogą być skierowane osoby bezrobotne w wieku powyżej 30 roku życia, zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Białej Podlaskiej, nieuczestniczące w projektach RPO w poprzednich latach, które spełniają jedno z poniższych kryteriów projektowych, tzn. są:
- długotrwale bezrobotnymi (osoba nieprzerwanie zarejestrowana przez okres 12 miesięcy), lub
- o niskich kwalifikacjach (tj. z wykształceniem podstawowym, gimnazjalnym,     zasadniczym zawodowym, średnim zawodowym, średnim ogólnokształcącym), lub
-  powyżej 50 roku życia, lub
      -  z orzeczeniem o niepełnosprawności, lub
      -  kobietami, lub
      - osobami odchodzącymi z rolnictwa (rolnicy i członkowie ich rodzin prowadzący indywidualne gospodarstwo rolne do wielkości 2 ha przeliczeniowych) i jednocześnie należące do jednej z w/w wymienionych grup.
Organizacja prac interwencyjnych u beneficjenta pomocy
W przypadku pracodawców i przedsiębiorców będących jednocześnie beneficjentami pomocy (beneficjentem pomocy jest podmiot prowadzący działalność gospodarczą, bez względu na formę organizacyjno - prawną oraz sposób finansowania, który otrzymał pomoc publiczną) – prace interwencyjne będą organizowane w oparciu o przepisy dotyczące udzielania pomocy de minimis wynikające z:
- ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2018r. poz. 362),
- rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 TFUE do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352
z 24.12.2013, str.1.),
- rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013  w sprawie stosowania art. 107 i 108 TFUE do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. Urz. L 352, z 24.12.2013, str.9),
- rozporządzenia Komisji (UE) nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy  
de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury (Dz. Urz. UE L 190 z  28.06.2014, str.45)
Szczegółowe informacje o zasadach organizacji prac interwencyjnych oraz wzory wniosków dostępne są na  stronie internetowej  www.pupbialapodlaska.pl. oraz w siedzibach  urzędu: w Białej Podlaskiej - tel. 83 341 65 14,  Międzyrzecu Podlaskim –tel. 83 341 66 33  i Terespolu – tel. 83 341 66 56.
Wnioski  można  składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Białej Podlaskiej  ul. Brzeska 101 (Dział  Instrumentów Rynku Pracy – pokój  Nr 2), lub w Oddziale Zamiejscowym Ewidencji i Rynku Pracy w Międzyrzecu Podlaskim ul. Czysta 25
(pokój nr 10).
UWAGA: W przypadku  dużego zainteresowania organizacją prac interwencyjnych przy rozpatrzeniu wniosków będzie decydowała  kolejność ich wpływu  do  urzędu.
Informacje o publikacji dokumentu


Menu nawigacji