1. rejestrowanie zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy, w tym:
- sprawdzenie i analiza przedkładanych dokumentów, wymaganych w celu rejestracji,
- pozyskanie od osoby rejestrującej się danych w zakresie zgodnym z aktualnym rozporządzeniem w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy,
- założenie, w postaci elektronicznej, karty rejestracyjnej bezrobotnego lub poszukującego pracy na podstawie uzyskanych informacji,
- zapoznanie osoby rejestrującej się z oświadczeniami,
- sporządzenie wydruku danych z karty rejestracyjnej i przekazanie jej rejestrowanej osobie wraz z informacją dla bezrobotnych lub poszukujących pracy,
- ustalenie statusu bezrobotnego i prawa do zasiłku.
- przyjmowanie informacji dotyczących zmian w sytuacji bezrobotnego,
- wydawanie zaświadczeń i informacji o osiągniętych dochodach,
- obsługa bezrobotnych zgłaszających zmianę miejsca zamieszkania,
- obsługa poszukujących pracy- osób transferujących zasiłek dla bezrobotnych z innego państwa.
- o przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu lub wznowieniu wypłaty oraz o utracie prawa do zasiłku, stypendium, dodatku aktywizacyjnego lub innych świadczeń,
- o przyznaniu lub odmowie przyznania statusu bezrobotnego oraz o utracie statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy,
- o obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, stypendium lub innych nienależnie pobranych świadczeń,
- o odroczeniu terminu spłaty, rozłożenia na raty oraz o umorzeniu lub odmowie umorzenia nienależnie pobranego świadczenia,
- decyzji podejmowanych w ramach trybów nadzwyczajnych określonych w Kpa., weryfikujących decyzje ostateczne wydane przez urząd,
- analiza dokumentów i stanu faktycznego pod kątem samokontroli wydanej decyzji,
- uwzględnienie odwołania i uchylenie lub zmiana decyzji,
- nieuwzględnienie odwołania i przekazanie odwołania do organu odwoławczego.
- rozpatrywanie wniosków o wypłatę świadczeń, analiza dokumentów i ustalanie prawa do tych świadczeń,
- sporządzanie list wypłat zasiłków, stypendiów, dodatków aktywizacyjnych i innych świadczeń,
- prowadzenie postępowań w sprawie nienależnie pobranych świadczeń.
- zgłaszanie bezrobotnych do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego w terminach określonych w ustawach,
- analiza raportów ZUS o zbiegach tytułów do ubezpieczeń i weryfikacja zgłoszeń bezrobotnych do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego,
- zgłaszanie i wyrejestrowywanie członków rodzin bezrobotnych z ubezpieczenia zdrowotnego,