Asset Publisher

Dział Rejestracji i Świadczeń

W zakresie Działu Rejestracji i Świadczeń realizuje w szczególności następujące zadania:

1. rejestrowanie  zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy, w tym:
  1. sprawdzenie i analiza przedkładanych dokumentów, wymaganych w celu rejestracji,
  2. pozyskanie od osoby rejestrującej się danych w zakresie zgodnym z aktualnym rozporządzeniem w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy,
  3. założenie, w postaci elektronicznej, karty rejestracyjnej bezrobotnego lub poszukującego pracy na podstawie uzyskanych informacji,
  4. zapoznanie osoby rejestrującej się z oświadczeniami,
  5. sporządzenie wydruku danych z karty rejestracyjnej i przekazanie jej rejestrowanej osobie wraz z informacją dla bezrobotnych lub poszukujących pracy,
  6. ustalenie statusu bezrobotnego i prawa do zasiłku.
2. obsługa  bezrobotnych lub poszukujących pracy, w tym:
  1. przyjmowanie  informacji dotyczących zmian w sytuacji bezrobotnego,
  2. wydawanie zaświadczeń i informacji o osiągniętych dochodach,
  3. obsługa bezrobotnych zgłaszających zmianę miejsca zamieszkania,
  4. obsługa poszukujących pracy- osób transferujących zasiłek dla bezrobotnych z innego  państwa.
3. wydawanie decyzji administracyjnych, w tym:
  1. o przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu lub wznowieniu wypłaty oraz o utracie prawa do zasiłku, stypendium, dodatku aktywizacyjnego lub innych świadczeń,
  2. o przyznaniu lub odmowie przyznania statusu bezrobotnego oraz o utracie statusu  bezrobotnego lub poszukującego pracy,
  3. o obowiązku  zwrotu  nienależnie  pobranego  zasiłku, stypendium lub innych nienależnie  pobranych świadczeń,
  4. o odroczeniu  terminu  spłaty,  rozłożenia  na  raty oraz  o umorzeniu lub odmowie  umorzenia nienależnie pobranego świadczenia,
  5. decyzji  podejmowanych w ramach trybów nadzwyczajnych określonych w Kpa., weryfikujących decyzje ostateczne wydane przez urząd,
4. rozpatrywanie odwołań od decyzji w tym:
  1. analiza dokumentów i stanu faktycznego pod kątem samokontroli wydanej decyzji,
  2. uwzględnienie odwołania i uchylenie lub zmiana decyzji,
  3. nieuwzględnienie odwołania i przekazanie odwołania do organu odwoławczego.
5. obsługa świadczeń dla bezrobotnych w tym:
  1. rozpatrywanie wniosków o wypłatę świadczeń, analiza dokumentów i ustalanie  prawa do tych świadczeń,
  2. sporządzanie list wypłat zasiłków, stypendiów, dodatków aktywizacyjnych i innych  świadczeń,
  3. prowadzenie postępowań w sprawie nienależnie pobranych świadczeń.
6. wykonywania zadań wynikających dla  urzędu z ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz  ustawy o  świadczeniach  opieki zdrowotnej  finansowanych ze  środków publicznych,  w tym:
  1. zgłaszanie bezrobotnych do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego  w terminach określonych w ustawach,
  2. analiza raportów ZUS o zbiegach tytułów do ubezpieczeń i weryfikacja  zgłoszeń  bezrobotnych  do  ubezpieczeń  społecznych   i  ubezpieczenia zdrowotnego,
  3. zgłaszanie  i  wyrejestrowywanie  członków  rodzin  bezrobotnych  z ubezpieczenia  zdrowotnego,
7. udzielanie interesantom urzędu wyjaśnień i informacji dotyczących zakresu zadań urzędu oraz podstawowych praw  i obowiązków bezrobotnych i poszukujących pracy.

Informacje o publikacji dokumentu